sobota, 24 maja 2014

Proszę państwa oto...

No właśnie... Na początku miał być miś :P Zacznę od tego, że zwierzątka z motywów african flower (autorstwa Heidi Bears) podobały mi się już wieki temu. Myślałam jednak, że to będzie dla mnie za trudne, bo opanowałam tylko podstawowe sploty na szydełku. Niedawno Gizrapka pokazywała zrobionego przez siebie misia i podlinkowała misiowy tutorial stworzony przez Joannę K. Co się okazało? To wcale nie takie trudne. Już się miałam zabrać za misia, ale ilość potrzebnych elementów trochę mnie przeraziła. Postanowiłam zacząć od czegoś mniejszego - mojego wymarzonego kiedyś hipcia :D Zaopatrzyłam się w schemat i zabrałam do pracy. Motywy są bajecznie proste - oczko łańcuszka, półsłupek i słupek. Dokładnie tylko tyle trzeba umieć, żeby stworzyć takiego hipka:


Hipopotam jest istotą,
która bardzo lubi błoto.*
Lubi także w cienia chłodzie
pohasać sobie po ogrodzie.


A kiedy mu się wszystko znudzi 
odwraca się tyłem do ludzi :P


To jeszcze kilka słów o użytych materiałach. Nie chciałam, żeby hipek był za duży dlatego wybrałam cieńszą wełnę niż rekomendowaną we wzorze. Nie mam w pobliżu doskonale zaopatrzonej pasmanterii, więc stanęło na tym co znalazłam - bawełniana Altin Basak Myra (50gr/169m). Niestety kolorystyka bardzo uboga,więc sobie nie poszaleję. Znacie może coś innego o bardzo podobnej grubości, ale z wyborem kolorów? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź. Przy wykorzystaniu szydełka 1,3 mm, hipek osiągnął wymiary o jakie mi chodziło: wys. 13,5 cm, długość 29 cm :)


Dajcie znać, jeśli pokusi się ktoś o zrobinie takiego hipka. Ciekawa jestem innych wariacji :D

* początek pochodzi z wiersza Wandy Chotomskiej "Hipopotam lubi błoto" :D

47 komentarzy:

  1. Tak szczerze to Twoj Hipcio podoba mi sie bardziej jak misiu :):) Jest Piekny !!! :) I az kusi mnie ,aby takiego zrobic :):) Tylko musze sie zastanowic jak Ty go zrobilas :) Jesli moge wiedziec ,ile jest sztuk kwiatkow ?? Piekny jest :):) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje serce też skradł właśnie hipek :D Motywów jest "zaledwie" 44, ale szybko się je robi. W oryginale każdy kwiatek łączy się na końcu słupkami, ale ja poszłam na łatwiznę, zrobiłam całe motywy i potem je pozszywałam igłą :)

      Usuń
    2. :):) No to moze i mi sie uda i zrobie te 44 szt :):) Jest Boski :) A jezeli chodzi o zszywanie to tez raczej pozszywam nitka :):) Dziekuje Ci za odpowiedz :)

      Usuń
  2. Hipcio jest uroczy bajecznie uroczy pokusiłabym się go zrobić choć słabo idzie mi szydełkowanie ale on jest taki piękny. Nie wiem czy dobrze skojarzyła czy te 44 elementy które wcześniej pokazywałaś to własnie na tego hipcia się składają????
    Jakbyś jakiś tutorial do tego podała to byłabym wdzięczna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zszywany jest z tych elementów. Z żadnym tutorialem na blogu się nie spotkałam, ale w schemacie sprzedawanym przez Heidi są zdjęcia i opisy.

      Usuń
  3. Wcale nie wygląda jakbyś poszła na "łatwizne" jest tak piękny, gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tan na początek wolałam coś mniejszego. Jak tylko upoluję odpowiednią wełnę zabiorę się jeszcze za konika. Ma nawet mien elementów, bo 39 :P

      Usuń
  4. Jaki słitaśny hipcioooo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słodki hipcio :) Na zdjęciach robi wrażenie wypasionego egzemplarza- nie mogę uwierzyć, że taki nieduży jest :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rety! HIP sezonu! Daję znać, daję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to już nie mogę doczekać się efektu :D

      Usuń
  7. Hipcio, przebój. Może kiedyś jak wydłuży się doba, to spróbuję zrobić podobnego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Ci się uda załatwić to przedłużenie, to daj znać jak to zrobiłaś :D

      Usuń
  8. bo, bombastik! cudnie Ci wyjszło... ;D to ja się pokuszę, jak ktoś rzuci schematem tudzież tutorialem... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam już we wcześniejszym komentarzu, nie znalazłam na żadnym blogu tutoriala.

      Usuń
  9. aaaaa no nie moge ale czad! ja tez chce takiego :D normalnie chyba sie skusze pewnie zajmie mi to wieki ale przeuroczy jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będzie tak źle, też mi się wydawało, że dłużej mi to zajmie :)

      Usuń
  10. O mamuniu rewelacyjny jest :). Nieziemsko mi sie podoba :) Jako dzieciak miałam ci ja ulubioną krówkę, bardzo mi ją jakoś przypomnial ( moze dlategp, że krówka miała krótkie, grube nóżki ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie ma krówki z tych matywów, ale kto wie? Może niedługo Heidi taką stworzy :D

      Usuń
  11. Hipcia (to dziewczynka?) jest rewelacyjna! :-) Szkoda, że nie ma do tego tutorialu :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej Hipek, ale w sumie to nie pytałam o płeć :P

      Usuń
  12. Świetny ten hipcio, jak na pierwszy raz poradziłaś sobie wspaniale
    super kolorki. tył hipopotama chyba jest najlepszy :)
    mnie z tych zwierzatek podoba sie jeszcze konik i miś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konik będzie następny, też bardzo mi się podoba :D Jestem akurat w trakcie wybierania włóczki. Najgorszy to dobór kolorów, bo jakoś nie moge się zdecydować :P

      Usuń
    2. nie masz sie co martwic, na pewno wyjdzie ci super.
      chyba najlepiej przedstawiają się elementy o tym samym kolorze na całym zwierzeciu tak jak zrobiłaś własnie u hipopotamia zamiast każdy heksagon od sasa, bo tak gdzies tez u kogos widziałam, ale wg brakuje wtedy spojnosci.
      dobór kolorów to pół sukcesu. może zrób konika na szaro z dodatkiem różu i bieli, w sam raz dla dziewczynki :)
      gdzies u kogoś na blogu mignał mi takie miś w żółtym kolorze i tez super słonecznie wyszedł.
      bardzo podobają mi się takie wzorzyste zwierzeta, zarówno na drutach, szydełku i hafcie :) kiedys sama spróbuje..... KIEDYŚ :)

      Usuń
    3. Hi, hi czytasz w moich myślach, właśnie nad takimi kolorami się zastanawiam :D

      Usuń
    4. Alooooo, Pani czas odkurzyć bloga :P bo zaglądam i zaglądam a tu cisza od miesięcy :D

      Usuń
  13. Śliczny Hipcio :) Pozdrawiam :) Asia od misiów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie miałam się zameldować u Ciebie :D Może hipcio to nie miś, ale za to z tych samych elementów :)

      Usuń
  14. ...eeeeeeee... w życiu bym nie zgadła, że z tamtych kawałeczków wyjdzie hipcio... ale za to JAKI HIPCIO :D ...booski! ale tyłeczek ma najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. καλημέρα!!!!τι πρωτότυπο!!!!bravo!!!!!!!kisses

    OdpowiedzUsuń
  16. Hipopotam ma świetną hipciową pupę! Kolory są idealnie wybrane, bardzo miłe dla oka. Pluszaki z african flowers skradły i moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam
    Hipcio wyszeł rewelacyjny, ciekawe jak konik?
    Pozdrawiam Alina (Wizażowy Lexor)
    zapraszam do siebie http://lenkanapoddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konik ciągle bez głowy :P Jakoś straciłam do niego serce... jak na razie... :)

      Usuń
  18. Moja Droga: oficjalnie donoszę (w tym dobrym tego słowa znaczeniu), że zapraszam Cię do zabawy "Creative Blog Tour". A wiem, że mi nie odmówisz (no bo jak???, no mi?[i tu robię oczy jak kot ze "Shreka"]...to w wolnej chwili zapraszam do komputera :) Będzie mi baaardzo miło :) Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Hipcie jest rewelacyjny, po prostu cudo. Aż się buzia sama śmieje na jego widok, na poprawę humoru dla każdego :D

    OdpowiedzUsuń
  20. no chyba nieco więcej niz słupki i półsłupki ;-), bo jak to poskładać ,żeby wyszedł taki fenomenalny hipcio-zdolniacha jestes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę tylko słupki i półsłupki, do poskładania jest instrukcja ze zdjęciami. Zszywałam wszystko igłą, więc nie było tak źle :)

      Usuń